Vestegnens Kulturuges nye Facebookside blev fejret med bobler

Fejring af ny Facebook-side
Torsdag d. 16. maj afholdte Vestegnens Kulturuge netværksmøde for samarbejdspartnere på Forbrændingen i Albertslund. Tak for en spændende aften i PR- og markedsføringens tegn Projektleder Signe Ejerskov kunne ved mødet annoncere, at mere end 65 kulturinstitutioner og foreninger nu er i fuld gang med at udvikle mere end 100 forskellige aktiviteter til Kulturugen d. 7. – 15. september.
24. maj 2013

Netværksmødets program bød på:

Facebook

Vestegnens Kulturuges nye Facebookside blev lanceret LIVE til Netværksmødet, og de første kunne klikke sig ind og ’like’.   

Vestegnens Kulturuges aktiviteter

På nuværende tidspunkt er 107 aktiviteter på programmet. Disse fordelt på 21 fælles, 75 lokale og 11 formiddagsaktiviteter for skolebørn.  
En fælles aktivitet er defineret ved, at to eller flere kommuner er med i planlægningen eller aktiviteten finder sted i to eller flere kommuner.


DEADLINE FOR AT MELDE AKTIVITETER IND TIL KULTURUGEN: 14. JUNI 2013    
PROGRAMRELEASE: 22. AUGUST 2013


Vores Vestegn – Din Fortælling

Fredag d. 24. maj og lørdag d. 25. maj lancerer Vestegnens Kulturuge kampagnen ”Vores Vestegn – Din Fortælling” i CITY2. Her vil Designchef Peter Dalhoff fra Bysted, ét af Danmarks største design- og kommunikations-bureauer, stå klar med hjælp til at få Vestegnsborgernes gode historier omsat til dét grafiske design, der skal være Vestegnens Kulturuges visuelle varemærke. 
Det grafiske design forventes at være klar d. 14. juni.


Kulturambassadører

Vi er i øjeblikket i gang med at invitere kendte personligheder til at agere kulturambassadører for Kulturugen. Kulturambassadørerne kan deltage på forskellige niveauer, f.eks. ved at ligge navn til et citat, møde op til et arrangement i Kulturugen eller lade sig interviewe til medierne omkring Kulturugen.  
Hvis du har en god kontakt, så henvend dig til Signe Ejerskov. 


Mediepartnerskab med Vestegnen

Vi havde fint besøg af Redaktør Peter Erlitz fra Vestegnen/Tåstrup Avis. Peter gav sine gode råd til PR og brug af lokale medier. Her opfordrede han kulturaktørerne til at gennemtænke en PR strategi for deres aktiviteter og overveje hvilke medier, de henvender sig til.
Peter Erlitz pointerede vigtigheden i at sætte sig grundigt ind i de enkelte medier. Ring og spørg avisen eller tv-stationen, hvad de kræver. Hvilket format ønsker de at modtage billeder i, hvilke geografiske områder dækker de osv. 
Det vigtigste for Peter Erlitz som redaktør er nyhedsværdien i aktiviteten og den skæve vinkel samt at man er ude i god tid og ikke henvender sig i sidste øjeblik.    


Hvordan forbedrer du ”salgsteksten” til dit arrangement?    

Ved en skriveøvelse faciliteret af Bo Petersen, Specialkonsulent i Høje Tåstrup Kommune, arbejdede samarbejdspartnerne med spørgsmål som: Hvordan laver man en fængende og dækkende overskrift til sin aktivitet (så de ikke alle kommer til at hedde Kulturfestival..) og hvordan formidler man bedst muligt sine aktiviteter. Du kan finde skriveøvelsen her.


NÆSTE NETVÆRKSMØDE: Torsdag d. 14. august 2013, kl. 18.00-21.00